PRESTAȚII ȘI SERVICII
acordate în cazul producerii accidentelor de muncă și bolilor profesionale
▪ indemnizație pentru trecerea temporară în alt loc de muncă;
▪ indemnizație pentru reducerea timpului de muncă;
▪ prestații și servicii pentru reabilitare și reconversie profesională;
▪ indemnizație pentru incapacitate temporară de muncă;
▪ compensație pentru atingerea integrității;
▪ despăgubiri în caz de deces;
▪ rambursări de cheltuieli;
▪ prestații și servicii pentru reabilitarea medicală și recuperarea capacității de muncă;
▪ pensie de invaliditate, ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională;
▪ pensie de urmaș, în cazul decesului ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională.
Cererea (Anexa nr. 8 – pdf) pentru acordarea de dispozitive medicale
Cererea (Anexa nr. 13 – pdf / doc) privind solicitarea următoarelor drepturi de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale:
▪ indemnizație pentru trecerea temporară în alt loc de muncă,
▪ indemnizație pentru reducerea timpului de muncă,
▪ indemnizație pe durata cursurilor calificare și de conversie profesională,
▪ indemnizație pentru incapacitate temporară de muncă,
▪ compensație pentru atingerea integrității,
▪ despăgubire în caz de deces.
Documentele justificative necesare decontării de către angajatori a indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă sunt următoarele:
– centralizator privind certificatele de concediu medical (Anexa nr. 2 – pdf / doc);
– adeverință privind câștigul brut realizat lunar (Anexa nr. 3 – pdf / doc);
– exemplarul 2 al certificatului de concediu medical (ex. roz aferent lunii pentru care se solicită recuperarea), precum și cele cu valoare „0” de recuperat (CM inițiale suportate doar de către angajator);
– concedii medicale completate cu codurile 02, 03, 04 și 10 care au fost depuse la casele de asigurări de sănătate, după caz;
– declarația D112 + Anexa 1.1, Anexa 1.2 + recipisa cu validarea declarației D112 (certificate pentru conformitate) – declarația aferentă lunii în care se plătesc veniturile/indemnizațiile;
– delegație/împuternicire salariat pentru depunere documente;
– act de identitate – salariat/delegat.
Cererea (Anexa nr. 15 – pdf) pentru rambursări de cheltuieli ocazionate de:
▪ transport de urgență;
▪ transport repatriere decedat;
▪ confecționare de ochelari, aparat acustic, proteză oculară;
▪ achiziționarea unui dispozitiv medical implantabil.